• Thecla

Burgertime!

Bijgewerkt: jun 4

Maar dan gemaakt van zalm! Supergezond: 1 keer in de week vis eten en dan het liefst een vette vis, zoals deze zalm. Deze burgers zijn echt zo klaar.

Ingrediënten voor 4 personen:

4 bruine/volkoren (afbak) broodjes

300 gram zalm zonder huid

het eiwit van 1 ei

kneepje citroensap

handje panko

wat bieslook en peterselie

peper en zout

olijfolie


en voor de saus:

2 avocado's

4 el magere yoghurt

peper en zout

Controleer de zalm op graten en verwijder deze. Pureer de zalm fijn met een keukenmachine of in een maalbakje met mesjes met de staafmixer. Voeg peterselie, bieslook, het eiwit en wat citroensap toe en maal door elkaar. Voeg een flinke hand panko toe. Panko is Japans paneermeel die grover van structuur is dan het fijne paneermeel. Heb je dit niet in huis: gebruik dan gewoon paneermeel. Maak hiermee 4 burgers en zet even in de koelkast. Maak nu de avocadosaus: Prak de avocado's en voeg de yoghurt, wat zout en peper toe.

Bak de burgers gaar in 6 a 8 minuten in wat olijfolie. Beleg je broodje met wat sla (rucola bijvoorbeeld), doe de burger erop en schep wat van de avocadosaus erover.



17 keer bekeken

Recente blogposts

Alles weergeven

Maaltijdplanner

Kan jij wel wat hulp gebruiken bij het plannen van je avondeten? Ren jij na een drukke dag nog naar de supermarkt? Wil je tijd over houden voor andere leuke dingen? Dan heb jij wat aan deze maaltijdpl

©2019 by Gewicht-Voeding