• Thecla

Maaltijdplanner

Kan jij wel wat hulp gebruiken bij het plannen van je avondeten? Ren jij na een drukke dag nog naar de supermarkt? Wil je tijd over houden voor andere leuke dingen? Dan heb jij wat aan deze maaltijdplanner!

Hoe gebruik je dit:

  • Plan de avondmaaltijden voor een week vooruit;

  • Maak een verdeling met verschillende soorten groente, verdeel wat je daar aan vlees/vis/vegetarisch/noten of peulvruchten bij eet en wissel af met pasta, aardappelen of bijvoorbeeld rijst;

  • Zo hoef je de rest van de week niet meer na te denken wat je gaat eten;

  • Je komt minder snel in de verleiding om iets af te halen (wel af en toe doen, maar zet in de planning en steun de lokale ondernemers!);

  • Je pakt minder snel een kant en klare maaltijd na een dag werken;

  • Soms loopt een dag anders, wie weet vind je het fijn om een dag vrij te laten voor een spontane actie :-) of bijvoorbeeld een restjesdag;

  • Kook eens een dubbele hoeveelheid en vries dit in, zo heb je de volgende keer als je meer haast, of echt geen zin hebt om te koken een makkelijke, snelle en gezonde maaltijd.

Avondmaaltijdplanner
.pdf
Download PDF • 139KB

3 keer bekeken

©2019 by Gewicht-Voeding